måndag 5 april 2010

Retro tossor


Det här tyget bönade och bad om att få bli ett par små tossor. Ibland kan man bara se framför sig att ett tyg kommer passa till ett visst plagg, eller vad tycker ni?

Tyget kommer från ett tygbyte med Pumla som gjordes för att bra tag sedan. Jag bara älskar färgerna och blommönstret. Så härligt retro! Tossorna är fodrade med brun teddyfleece från Skroten i Kinna.

Mönstret är omarbetat från tidningen Ottobre 4/2004 och inspiration till den snygga snörningen kommer från Lilla Gryn.

Tossorna är i storlek 12 månader och finns i Butik Krimskrams.

19 kommentarer:

  1. Ursnygga! Synd att man inte har ett litet barn längre.

    SvaraRadera
  2. Ja men åh vad snygga dom blev!! Mönstret funkar verkligen på mindre plagg också :)

    SvaraRadera
  3. super fina verkligen!! mönstret, upp till vilken stl går det? jag gick in på deras sida för att kolla om man kunde köpa tidningen men man kan ju tyvärr inte titta vad som finns med den och vilka stl det är på sakerna.

    SvaraRadera
  4. Nej men nu får du sluta. Jag behöver ju ett par sådanna NU men åhhhhhh :-D

    SvaraRadera
  5. Vilka läckra tossor! Måste nog försöka mej på ett par tossor snart.

    SvaraRadera
  6. Riktigt läckra! Älskar den modellen!

    SvaraRadera
  7. Å, det var nåt av det finaste jag sett, tror jag!! Underbara!

    SvaraRadera
  8. De här tossorna var också jättefina!

    SvaraRadera
  9. Jag älskar dina tossor! Dom är så himla fina! Synd att min flicka snart är 3 år... =)

    SvaraRadera
  10. I love these! Great color!

    SvaraRadera
  11. Fantastiske sko!!! heilt kanon!

    SvaraRadera
  12. oh my god, they are so cool!! luv them

    SvaraRadera
  13. nu har jag lagt till din blogg som favorit på min blogg.. hade tydligen inte fått med den när jag la till dom andra =(

    SvaraRadera