torsdag 22 april 2010

Kjol och livebild


Den här bedårande lilla kjolen ska till en beställare i Norge. Beställaren ville egentligen ha en sån här klänning, men jag hade inte tillräckligt kvar av det tyget så det fick bli en kjol, och längre fram även en klänning i annat tyg. Visste ni förresten att "kjole" betyder "klänning" på norska? Förvirrande eller hur :-)

Mönstret har jag fått i ett byte med Pumla och hon har visst ritat det själv!

Sist men inte minst kommer också en liten bild på John i sin fordonströja. Han ser lite butter ut, men jag kan intyga att han blev väldigt glad för tröjan :-)

12 kommentarer:

  1. Fin kjol och mysig grabb! Han ser ut att vara ganska jämngammal med min grabb :)

    SvaraRadera
  2. Så söt kjol, både tyg och modell! John är så fin i sin fordonströja.

    SvaraRadera
  3. Även om tyget är slut nu så har det ju räckt till två underbara klänningar och denna urtjusiga kjol. Det är inte illa det! Jag ropade ju oxå in en bit av det här tyget och skulle jag inte använda det till att göra lilla A:s 1-årsklänning hade jag gärna sålt det till dig. För du gör fantastiska grejer med det:)

    SvaraRadera
  4. Jättefin kjol, det där tyget är verkligen fint!

    Tröjan var också jättefin!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att tyget är fantastiskt, fin modell på kjolen!/Åsa

    SvaraRadera
  6. Underbart tyg och jättefin kjol!

    SvaraRadera
  7. Både kjolen och fordonströjan är jättesnygga!

    SvaraRadera
  8. L kommer bli super fin i den kjolen tror jag :-D

    /Lindah www.grodfamiljen.se

    SvaraRadera
  9. Jättefin kjol och lillkillen är superfin i fordonströjan!

    SvaraRadera
  10. Kjempefint skjørt i nydelig stoff ;-)

    SvaraRadera
  11. Är också helsförtjust i det tyget, budade på Tradera...men ni andra budade bättre! Kjolen blev ju jättefin, ser så skön ut.

    SvaraRadera