onsdag 21 april 2010

En utmaning



För alldeles för länge sedan fick jag en beställning på en liten hoodjacka och byxor, båda med namnapplikation. Det var en rolig beställning eftersom jag inte tidigare har sytt en vanlig hoodie med dragkedja. Tanken var att jag först skulle prova att sy en hoodjacka till John, men skomakarunge som han är fick han vara utan den här gången pga tidsbrist.

Det blev i alla fall väldigt lyckat, men det krävdes en hel del planering i sömnaden av jackan. Jag fick tänka så det knakade för att komma på en bra och smidig turordning för alla moment kring dragkedja och foder. Det var en utmaning men en rolig sådan!

14 kommentarer:

  1. En utmaning men en rolig och LYCKAD sådan! Snyggt :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det klurigt när man gör något nytt! Men väldigt fint blev det i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Jättefin!!! Det var alltså till det här du behövde den röda velouren :)Har planer på att sy en zipjacka ikväll. Får se om jag orkar.

    Jag fick ditt paket idag och de orange kaninerna är till och med snyggare i verkligheten - tack!!

    Mina, som numera är dina, tyger är tvättade men inte tumlade så det är bara att sätta igång och sy!

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev, beställaren måste bli hel nöjd! Undrar om och när jag ska våga mig på nått sånt projekt? Bara dragkjedjor känns skämmande fast jag sytt det förr men det var läääänge sedan...:)

    SvaraRadera
  5. Superfint set! :)

    SvaraRadera
  6. Superlyckat!! Jag blir alltid så impad av det du syr!! :-)

    SvaraRadera
  7. Vilket tufft set! Ser ut som att du lyckats väldigt bra.

    SvaraRadera
  8. Snyggt. Båda insidan och utsidan : )

    SvaraRadera
  9. Helt underbart! Jag tänkte också sy ett par hoodies med dragkedja till mina troll. Dock har jag aldrig gjort det tidigare, så vi får väl se hur det går :D

    SvaraRadera
  10. Vilket himla fint set. Är det något speciellt med tyget eller är det bara taget och stylat av en bra fotograf. Det ser nämligen så glansigt ut på bilden. Supersnygg kreation och superfin bild på den :-)

    SvaraRadera
  11. Såå snyggt resultatet blev!!

    SvaraRadera
  12. Grymt snyggt! Snyggt "teckensnitt" på namnet också!

    SvaraRadera
  13. Tack så mycket, jag är SUPERNÖJD!!! :)

    SvaraRadera