lördag 10 oktober 2009

Sällsynta kaniner



Lyckliga jag har haft turen att få byta till mig en bit av det fina kanintyget i orange som inte längre finns att köpa. John fick en tröja i tyget med bruna ärmar och sidoknäppning.

Kanintyget kommer ursprungligen från JNY design som fortfarande har tyget i flera andra färgställingar. Ärmarna är sydda i ekologisk brun trikå från Mjukatyger. Mönstret kommer från Hanne Meedoms bok i vanlig ordning :-)

Här kommer också bilder på två nya tyger inhandlade på Skroten i Kinna. De fina äpplena i gult och orange är i vävt bomullstyg. Det randiga turkos/bruna tyget är såklart velour!

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig hösttröja din pojke fick!
    Och vilka tygfynd du har gjort på skroten, det var längesedan jag var där men längtar dit./Åsa

    SvaraRadera
  2. Jätte fin tröja! Denna färgställning är min favorit på kaninerna så jag har sparat en hel del inför framtiden =)

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj , den tröjan hade jag oxå velat ha! Lyllo dig som kom över en bit av det tyget!

    SvaraRadera
  4. Snyg tröja och fina tyger.

    Gissar att det var dig jag fightades med på Tradera om en röd johnblund-gardin häromkvällen. Tyckte att det såg ut så på signaturen...

    Får väl återkomma med bildbevis när jag har sytt något!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar verkligen kanintyget, det är helhärligt! :D

    SvaraRadera