torsdag 3 september 2009

En vanlig kanintröja


Nu har John äntligen fått en helt vanlig långärmad kanintröja. Den har legat tillklippt i evigheter, men andra (läs roligare) syprojekt har kommit emellan! Som sagt en vanlig raglantröja utan några särskilda finesser eller stickningar. Jag valde bruna kantband och ärmmuddar och det blev en snygg och praktisk dagiströja :-)

Mönster: Storlek 86, form 1 från Hanne Meedoms bok. Jag har gjort tröjan smalare än originalmönstret för det passar bäst på John.

Material: Gul trikå med bruna kaniner från JNY Design. Brun muddväv.


Jag fick till och med några bilder på en stillasittande modell efter att ha mutat med lite äpple!

5 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag blir att just det här tyget är på ingång hos mig :-) Jättefint!

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Hur har du sytt sprundet med knäppningen?

    SvaraRadera
  3. Vilken sötnos i tuff tröja, gillar sprundet

    SvaraRadera
  4. Så kult med den knappelukkingen på skrå! Morsom detalj! Herlige gule kaniner.

    SvaraRadera