torsdag 18 juni 2009

Förgätmigej

Ni har väl inte glömt bort mig? Jag har nyligen börjat jobba igen efter mammaledigheten så tiden till att sy har varit knapp. Men inte nog med det, vår digitalkamera har gått sönder och är inne på lagning, så jag har inte ens kunnat ta några bilder på det jag faktiskt HAR sytt!

Efter mycket om och men lyckades vi leta fram en gammal digitalkamera med tillhörande sladdar här hemma, och tur var väl det för en syblogg utan bilder är som en fotboll utan luft...ganska så tråkig ;-)


Jag bara måste visa detta underbara tyg som jag fått från en god vän och numera tillika tygängel. Klöver, björkar, lingon, stjärnor och granar, kan det bli bättre? Tusen tack Emma!

Byxorna som jag har sytt här nedan har hunnit bli både använda och tvättade, och är därför något skrynkliga. De bruna byxorna är sydda i smalspårig manchester och är underbart fina, men ännu lite stora för John. Landskapsbyxorna har varit mycket populära här hemma och är redan flitigt använda.

3 kommentarer:

  1. Jobbigt med trasiga saker... Hoppas det har gått bra att börja jobba igen! Själv bävar jag, det är ju så längesen! Fina byxor du sytt också förresten =)

    SvaraRadera
  2. Jag måste tipsa dig om en tävling jag tror kan passa dig som jag just startat i min blogg! ;) Hoppas ni har en underbar midsommarhelg! kram Carolina

    SvaraRadera
  3. abolust inte!! Har själv haft så mcyket på jobbet att jag inte hunnit sy någonting... men nu äntligen är det semester...

    SvaraRadera