onsdag 20 maj 2009

Sufflett till baby A




Min syster har önskat en somrig sufflett till sin bugaboo nu när en ny liten bebis har kommit till världen. Suffletten ska matcha en sandfärgad botten och jag tror jag har lyckats ganska bra! Ett annat önskemål var att insidan skulle vara prickig och det blev verkligen superfint. Små barn kan ju bli väldigt fascinerade av små detaljer som mönster och prickar. Jag blev riktigt nöjd med den här suffletten och vill gärna göra en likadan till John :-)

Det fina klövertyget köpte jag för ett bra tag sedan på tradera. Sybeskrivningen kommer som bekant från Mamma på vift vars fina suffletter nu finns att köpa hos Smartamammor!

Jag passar på att blogga om tre söta vetepåsar som jag tillverkat idag. Vetepåsarna kan man ha i frysen och lägga på bulor, eller så kan man värma dom i micron till ömma muskler. Påsarna är också bra att ha till olika balansövningar för barnen. John tyckte det var så roligt att ha en påse på huvudet :-)

3 kommentarer:

  1. Sufletten är supersnygg! Nästan så jag ångrar att jag sålt buggan ;)
    Och tyget är såååå fint, lyllo dig :)
    Vad hade du i påsarna? Jag har funderat på såna ett tag, men vet inte vad man har i.

    SvaraRadera
  2. Så fin sufletten blev och jättebra med vetepåsarna! Det ska jag också ta mig å göra nåndag.
    Jag tänkte testa med en kjol till mig själv först genom tipset att rita av en modell jag tycker om. Det ska nog gå om jag är noggrann. Annars får jag väl sy en i trikå ;)

    SvaraRadera